Ostatnia Robo-Nadzieja
logo-mech.jpg

Gra nadesłana na pierwsze Nibywyzwanie, młodszego brata Nibykonkursu. Jej autorem jest Jarek 'beacon' Kopeć.

Gracze prowadzą postaci Rycerzy - pilotujących bojowe mechy wojowników, którzy walczą z kosmicznymi Bestiami, które spustoszyły planetę i ostrzą zęby na ostatnią ludzką twierdze - Bastion. Mechanika opiera się na założeniu, że mech pożera wolę Rycerza aby działać. Stąd wojownicy są wystawieni na ogromne ryzyko związane z jego pilotowaniem, ale bez robotycznych sprzymierzeńców wojna byłaby już dawno przegrana.

Struktura rozgrywki jest sztywna i jasno określona, nie ma tu miejsca na każdy rodzaj przygód. Każda obracać się musi wokół wyprawy i finalnego starcia z Bestią.

Konwencja anime nie jest konwencją zupełnie zobowiązującą dla grających. Sam setting jest wyjątkowo luźny i otwarty. Określenie tego, jak będzie wyglądał świat po zagładzie, pozostaje w gestii użytkowników gry. Na dobrą sprawę można przenieść przedstawione mechanizmy na jakikolwiek inny grunt pod warunkiem zachowania zasady, że bohaterowie muszą poświęcać część siebie i swoje wartości, aby osiągać inne, wymierne cele.

Podręcznik jest wersją alfa gry, która nie przeszła jeszcze testów i została napisana w szybkim tempie zaledwie kilku dni po kilka godzin. Stąd wynikać mogą błędy i niejasności, a sam mechanizm może nie działać w pełni sprawnie. Uwagi proszę zgłaszać na forum systemów autorskich, lub via e-mail, który został wymieniony w stopce dokumentu.

Grę można rozpowszechniać i tworzyć utwory zależne na podstawie licencji by-nc-sa.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.